Jurbarko švietimo centras vykdo tarptautinį Erasmus+ projektą

Jurbarko švietimo centras, bendradarbiaudamas su partneriais iš Ispanijos ir Suomijos, vykdo Erasmus+ KA210ADU mažos apimties partnerystės suaugusiųjų švietimo srityje projektą „Nuo beprasmiško iki tikslingo – aktyvios skatinimo priemonės ir konstruktyvus mažai besimokančių suaugusiųjų dalyvavimas motyvacijos horizonto stokai mažinti“ („From Pointless to Purposeful - Tools for promoting active and constructive participation of adults with low study motivation and lack of horizons“).

Gruodžio 10–12 dienomis Madride, Ispanijoje, Torres de la Alameda miestelyje, įvyko pirmas partnerių tiesioginių veiklų susitikimas. Jis vyko „Cepa Torres de la Alameda“ suaugusiųjų švietimo centre ir buvo vienas iš trijų projekte numatytų esminių darbo paketų.

Pirmojo susitikimo metu dalyviai gilinosi į ugdymo prasmės ir tikslo svarbą, o tai yra vienas pagrindinių pozityviosios pedagogikos aspektų. Diskusijose dalyviai nagrinėjo nuolatinio mokymosi visą gyvenimą koncepciją, kultūrų skirtumus bei tikslingumo reikšmę. Taip pat buvo pabrėžiama pozityviosios psichologijos svarba, kuri padeda žmonėms geriau suprasti, valdyti ir reguliuoti tiek neigiamas, tiek teigiamas emocijas.

Susitikime buvo akcentuota, kad teigiamos emocijos didina žmonių pasitenkinimą, skatina įsitraukimą, padeda pasiekti didesnį potencialą ir lengviau susidoroti su neigiamomis emocijomis. Darbo paketo tema glaudžiai susijusi su diskusijomis apie Europos vertybes ir Europos ateitį, stiprinant dalyvių tarpusavio ryšį su partneriais iš kitų šalių.

Diskusijos ir pagrindinės mokymosi temos, kurias dalyviai nagrinėjo ir aptarė:

  • skirtingi ugdymo ir mokymosi procesų prasmės požiūriai;
  • smeninių stiprybių pripažinimas ir lavinimas;
  • suaugusio besimokančiojo gyvenimo tikslas ir darna;

Seminaruose ir autentiško mokymosi veiklose dalyviai vertino, tobulino bei pritaikė esamas ugdymo priemones. Įdomus aspektas buvo tai, kad mokytojais šiose veiklose tapo vietiniai suaugusiųjų švietimo centro mokiniai, kurie suteikė naujų perspektyvų ir skatino švietimo prasmės suvokimą.

Jurbarko rajono indėlis: Jurbarko švietimo centras, būdamas neformalaus suaugusiųjų švietimo ir mokymosi visą gyvenimą rajone koordinatoriumi, aktyviai dalyvauja šiame projekte. Kartu susitikimuose dalyvavo Jurbarko rajono savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėja Aušra Baliukynaitė. Ji prisidėjo prie bendrų sprendimų paieškos, siekiant stiprinti suaugusiųjų švietimą ir plėsti mokymosi galimybes rajone.

Projekto tikslai ir ateities planai: Projekto metu siekiama skatinti mažai besimokančių suaugusiųjų motyvaciją, panaudojant pozityviosios pedagogikos metodus ir universalaus dizaino principus. Dalyviai toliau gilinsis į gyvenimo tikslo paiešką, nagrinės ugdymo prasmės klausimus ir plėtos bendradarbiavimą su Europos partneriais. Kiti du tarptautiniai susitikimai numatyti Suomijoje ir Lietuvoje, kurie leis dar labiau sustiprinti projekto poveikį bei rezultatų tvarumą.

Laukiami projekto rezultatai:

  • sukurta priemonė - skaitmeninis vadovas, skirtas suaugusiųjų švietime dirbantiems darbuotojams, stiprinantis pedagoginę bendruomenę sprendžiant iššūkius, susijusius su mokinių mokymosi motyvacija ir įsipareigojimu;
  • pozityvaus pedagoginio požiūrio į savišvietą ir mokymą(si) stiprinimas skirtingų suaugusiųjų amžiaus grupių ugdyme;
  • europietiškos tapatybės ir vertybių stiprinimas bendruomenėje;
  • skatinama švietimo gerovė, kuri stiprina tiek švietimo darbuotojų, tiek besimokančiųjų kaip visos bendruomenės įsipareigojimus.

#pointlesstopurposeful  #ErasmusPlus  #ErasmusPlusFI  #adulteducation  #positiveeducation